سوئد

حزب سنتر می‌ خواهد که به کمون‌ های کشور برای هزینه‌ ی پذیرش و نگهداری پناهجویان، به جای کمک هزینه ی تعیین شده ای که اینک دریافت می کنند، کمک هزینه ی کامل پرداخت شود. این حزب عقیده دارد که کمک هزینه ی فعلی کافی نیست و باید کمک هزینه ای که تمام مخارج پناهجویان مانند محل سکونت، مدرسه، بهداشت و درمان و مخارج دیگرآنها را دربرمی گیرد دراختیار کمون ها گذاشته شود.

این پیشنهاد، بخشی از  پیشنهاد های جدید حزب سنتر با هدف بهترکردن امر همپیوستگی ست که به صورت یک گزارش امروز در اجلاس کمونی این حزب در نورشوپینگ مطرح خواهدشد. موضوع اصلی دراین اجلاس، مسئله ی همپیوستگی و ایجاد شرایطی برای بهترکردن آن معرفی شده است.

دو حزب دیگر ائتلاف بورژوایی نیز در روزهای اخیر، پیشنهادهایی را درمورد پناهنده پذیری و همپیوستگی مطرح کرده اند، ازجمله حزب لیبرال مردم شرط تسلط بر زبان سوئدی را برای دریافت شهروندی سوئد و داشتن کار و مسکن را برای پیوند خانوادگی اعلام کرده و دموکرات مسیحی نیز خواستار حذف کمک هزینه ی روزانه برای پناهجویانی که نمی خواهند در کمپ های پناهندگی اقامت کنند و دادن اجازه اقامت موقت به جای دائم به پناهجویان پیشنهادکرده است.

بیان دیدگاه